Kelebihan Solat Dhuha

Kelebihan Solat Dhuha

Saturday, 7 February 2015

My new journey as a Teacher


Logo SK Masalog Kota Marudu, (SEKEMAS),
Alhamdulillah all praise to the lord of the universe, Allah the Al-Mighty for the taufiq and hidayah that blessed upon me.

Time flies so fast, that today I already become a teacher. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. hehe
Sudah seminggu saya mengajar di SK Masalog Kota Marudu, syukur pada Allah, kerana 10 tahun saya tidak berada di daerah kesayangan saya ini. Tanggal 29 Januari 2015 surat penempatan diberikan.

Semasa belajar di IPG selama 5 tahun setengah saya merasakan masa berjalan dengan lambat, namun sekarang masa tidak ada jam, tidak ada minit, tetapi seperti saat, cepattt. huhu

Saya diberikan subjek Sains, PJ dan Bahasa Inggeris, huhu, subjek BI ni saya blom pernah mengajar, namun sya cuba yang terbaik untuk mengaraj mereka, Masa saya dapat 27 masa dalam seminggu, syukur juga sebab kawan saya ada yang dapat 35 masa. ada juga yang dilantik sebagai PK Hem. hahaha, ujian bagi yang bakal menjadi guru. Di sekolah ini, guru-guru semua bagus dan sporting dan yang paling penting kuat buat lawak hahaha, Alhamdulillah saya dapat sekolah ini.

namun, itulah lumrah hidup, sekarang saya sdah memasuki fasa pekerjaan, insyallah tidak lama lagi akan memasuki fasa berkeluarga, dan..... fasa kematian.  Masa itu tidak akan tunggu atau menunggu, trus sahaja jalan tanpa memberitahu.

Insyallah blog ni saya jadikan sebagai refleksi kehidupan saya sebagai seorang pendidik, moga-moga saya menjadi pendidik yang amanah dan dapat memerikan motivasi kepada pelajar saya. Saya minta doa daripada kalian untuk terus menjadi seorang pendidik yang diredhai Allah dunia dan akhirat. Sebenarnya otak masi keras untuk menulis kerana sudah lama idea tidak dituangkan di dalam blog ni.

Insyallah saya azam untuk menulis seminggu sekali di dalam blog ini untuk refleksi mingguan @juranl mingguan saya, Guru baru wajib menulis jurnal mingguan sebagai peningkatan profesionalisme kendiri guru tersebut. dan Saya azam untuk membuatnya. Dan inilah masa untuk saya berbakti kepada kedua ibu bapa saya, agama saya dan bangsa saya. Insyallah

Maaf sebab perkataaan, ayat dan idea penulisan berterabur hahaha, Semoga Kalian khas yang membaca blog ini sentiasa bersemangat dan sentiasa dalam redha Allah. Amin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fixed Deposit Calculator