Kelebihan Solat Dhuha

Kelebihan Solat Dhuha

Sunday, 20 July 2014

Muhasabah. Allah kasihanilah aku...

Muhasabah diri, betapa banyak dosa yang saya telah lakukan, jauh tersasar daripada rahmat Allah. Sangat jauh, jauh. Akibat nafsu diri ini berulangkali kalah dengan pertarungan. Paling kuat seminggu. Lepastu Longlai. Ujian apakah ini ?

Pasti banyak sahabat dan rakan yang hairan dengan diri ini. Sekejap kuat, tidak lama kemudian lemah, hilang tidak muncul-muncul. Selepastu ada balik. berulang-ulang kali dibedil dengan nafsu.

Jika kamu berada pada tempat ini, pasti kamu akan faham. Tapi, saya tidak mengharap yang pembaca menjadi diri ini. cukuplah dengan jalan yang kita tempuhi dalam hidup ini berlainan. Kamu kearah selatan, ada yang ke utara, ada yang mengundur, ada yang maju, ada yang rehat dan bergerak dan ada yang kaku. Ini lah kehidupan yang sentiasa berubah mengikut putaran dunia. Harap Allah kasihankan aku, memberi aku kesempatan untuk kembali kepada Allah sebelum malaikat maut mengeluarkan aku daripada putaran kehidupan dunia/

 Harap Allah kasihankan aku yang lemah ini. Dan ketika saya sedari coretan pada blog ini berguna untuk diri saya sendiri untuk Bermusahabah !

Harap Allah kasihankan aku..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fixed Deposit Calculator