Kelebihan Solat Dhuha

Kelebihan Solat Dhuha

Thursday, 17 July 2014

Moga aku tidak menjadi seperti MEREKA !!

Apabila agama yang songsang melarang kita daripada berfikir apa yang patut, bertanya apa yang patut, memikirkan apa yang patut, maka secara sendirinya minda kita akan menjadi sempit, sesempi-sempitnya. Malah digelar pula kita Fanatik!

Minda yang sempit
Syukur alhamdulillah, Allah pertemukan aku dengan insan-insan yang berfikiran sempit didunia ini. bukan sahaja di FB, malah disekeliling juga. Otak mereka bergeliga, selalu dapat 3.50 keatas pointer, waw. Tapi sayang pemikiran mereka dihimpit oleh taqlid buta. berdasarkan akal yang tidak terbimbing dengan syariat dan wahyu dari Allah.

Kita dan saya patut kasihankan kepada mereka. Kita membela saudara kita yang dibunuh di Palastine digelarnya kita FANATIK !! muhahahahaha.

Senang ja saya counter strike FANATIK yang dilemparkan kepada saya.

"Mengambil berat akan perihal saudara kamu yang dibunuh ganas oleh pihak israel. Adakah itu fanatik ?. Jika saudara kamu dibunuh, dan kamu akan mengambil tindakan keatas pembunuh tersebut, adakah kamu juga seorang yang FANATIK ?."

Kesimpulan dia, jangan ambil tindakan sama pembunuh saudara kamu tu nanti kamu dituduh FANATIK. ~~ LOL.

Kesian, ada juga pemikiran orang macam tu. tapi syukur sekali lagi saya panjatkan, lafazkan untuk bertemu dengan orang-orang yang pemikirannya sempit, agar aku tidak menjadi seperti MEREKA !!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fixed Deposit Calculator