Kelebihan Solat Dhuha

Kelebihan Solat Dhuha

Tuesday, 8 October 2013

TAHUKAH ANDA? SAYIDINA ALI DAN SAYIDINA HASAN JUGA MENGUTUK SYIAH .

Dalam kitab al-Kafi tulisan Imam al-Kulaini ada menyebut tentang kutukan Imam Ali terhadap pengikutnya. Beliau berkata, "Jika aku mengenali para pengikut dan penyokong aku, pasti aku mendapati mereka akan menyifatkan Allah (dengan sifat makhluk seperti mengatakan Allah seperti manusia). Jika aku menguji mereka, pasti aku akan mendapati mereka murtad dan jika aku saring mereka, maka tiada siapa pun akan terlepas."
Kemudian, dalam kitab Nahjul Balaghah, Imam Ali berkata, ‘Alangkah baiknya jika aku tidak berjumpa dan mengenali kalian sehingga aku menyesal dan menerima musibah. Semoga Allah memerangi kamu semua. Sesungguhnya kalian telah melukakan hatiku sehingga bernanah dan membakar kemarahanku. Kalian menjadikan nafasku tersekat, menyanggah pendapatku dan mengecewakan aku.’
Seterusnya dalam kitab al-Irsyadul Mafid, Imam Hasan berdoa, "Ya Allah. jika Engkau mengekalkan mereka hingga suatu ketika, maka pecah belahkan mereka, jadikan mereka berbagai puak yang berlainan dan jangan jadikan penguasa berasa senang dengan mereka. Sesungguhnya mereka telah menyeru kami supaya membantu kami kemudian memusuhi dan membunuh kami."
Semua sumber kenyataan di atas diambil daripada kitab SYIAH...Jika Sayidina Ali dan Sayidina Hasan pun mengutuk mereka, maka siapa lagi AHLI BAIT yang mereka puja?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fixed Deposit Calculator