Kelebihan Solat Dhuha

Kelebihan Solat Dhuha

Thursday, 11 April 2013

Rancang dan rancang !



Diantara keminatan saya adalah mengenai mengurusan kewangan (Ok lah tu kan, yang penting bukan pasal politik, gua kurang minat lorrr). Asal bercakap mengenai wang saya akan tekun mendengarnya dan menujukkan minat dalam bercakap, tetapi ia bukanlah bermaksud saya Cintakan Wang ! Wang anda cuma sebagai alat untuk anda gunakan kearah yang positif. terpulang kepada anda untuk menguruskannya kerana adalah wang anda. namun, orang putih ada cakap , fail to plan mean planning to fail.

Oleh itu, sesiapa yang belum mula menabung, sila-sila lah lakukan terutamnya orang muda seperti saya  ~~~ Ahaks. Dibawah saya lakukan sedikit analisis sebagai foundation kepada peracangan wang anda untuk seperti student seperti saya, ( orang sederhana bukannya jutawan)  

A. Pilihan deposit secara bulan

Minimun dan maksimum
Simpan RM 50 sebulan = 1 tahun RM 600
Simpan RM 100 sebulan = 1 tahun RM 1200

B. Pilihan deposit sekali gus.

Minimum Rm 1000
Maksimim Rm 1500

Oleh kerana elaun yang diberikan adalah 3+++ untuk 1 semester anda boleh pilih untuk simpan :

RM 50 sebulan = RM 600 Sekaligus 1 sem
RM 100 sebulan = RM 1200 sekaligus untuk 1 sem

Tetapi, seorang rakan saya boleh menyimpan wang RM 2000  untuk satu sem. Woha ! respect.

8 sem = RM 16000

Cukup kaya bagi seorang pelajar yang masih belum berkerja. =,=""

Saya cuba untuk memperbaiki pengurusan kewangan saya bermula dari hari ini, bukan besok. Bank untuk menyimpan adalah terpulang bagi anda. yang penting ianya halal.

saya orang biasa namun, ingin menjadi orang yang luar biasa. =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fixed Deposit Calculator