Kelebihan Solat Dhuha

Kelebihan Solat Dhuha

Saturday, 12 January 2013

Azam baru ?


Alhamdulillah dengan izin Allah, dapat juga saya update blog ni...belum terlambat bah kan untuk tulis azam baru ni..kerana Islam mengajarkan tidak ada yang terlambat dalam islam. Kecualilah nyawa berada di tengorokan. sebenarnya, untuk tahun 2013 ni banyak yang ingin saya capai maklumlahkan Insyallah pada disember 2014 saya sudah tamat pengajian di IPG Kampus Keningau ni. Insyallah..amin

Untuk sem 5 ni target terpenting adalah untuk Menghabiskan Hafazan Juz 30 Juz (Amma). Insyallah. Dalam perancangan mau buat 1 sem 1 juz..Insyallah.

Sebab rasa rugi kalau umur yang masih muda ni, tidak digunakan sebaik mungkin. Masa khuruj, jumpa budak-budak Hafiz, cemburu juga nampak diorang..kalau masa boleh diundurkan saya mau belajar Al-Quran sampai jadi Hafiz juz 30..tApi tua sudah, kemampuan mengigat itu turun sedikit. hehe. tapi belum terlambat kan. ya belum terlambat.

kadang-kala saya nampak hampir keseluruhan itu budak-budak remaja, banyak buang masa melepak dan buat kerja-kerja yang tidak berfaedah. terasa rugi juga nampak usia diorang tidak digunakan untuk menghafaz Al-Quran atau belajar agama atau menyumbang sesuatu kepada agama.

Oleh itu........>stick with the plan<. Insyallah

P/s dan lagi tahun ni mau kasi habis lesen kereta..=P.
27/1/2013 Bengkel 6 jam.
Semoga Allah Izin.,

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fixed Deposit Calculator